Przejdź do głównej zawartości

Światowy Dzień Dobroczynności - #GivingTuesday

 Dzisiaj 29 listopada to Światowy Dzień Dobroczynności. Przyznaję się szczerze i ze wstydem, że nie wiedziałam o tym. Jednak jakaś dobra duszyczka podesłała mi maila z informacją. W pierwszym momencie pomyślałam, że to spam i już chciałam wywalić do kosza. Jednak w ostatniej chwili powstrzymałam się i przeczytałam dokładniej. 

GivingTuesday (Dobroczynny Wtorek) to inicjatywa zapoczątkowana jako eksperyment społeczny w 2012 roku w Nowym Jorku. Po 2 dniach wyprzedaży – #BlackFriday i #CyberMonday – robimy zwrot i zamiast wydawać – zaczynamy dawać. Dzielimy się tym co mamy – przekazujemy ubrania, wspieramy zbiórki żywności, poświęcamy swój czas na pomoc, wpłacamy darowizny albo też dzielimy się w internecie dobrymi inicjatywami i robimy dobry „hałas”.

Szczegóły znajdziesz na stronie  Giving Tuesday Pl

Akcja Skrawki Serdeczności idealnie wpasowuje się w ten trend społeczny. Bo czy dobre słowo, szczery uśmiech, to nie są ważne "towary" w naszym życiu? Ważne i to jeszcze jak! 

Cieszę się, że dowiedziałam się o tej wyjątkowej inicjatywie. Napisałam ten post tak na szybko, ale mam zamiar dowiedzieć się jeszcze więcej i być może temat jeszcze powróci. Święto jest dzisiaj, ale dobroczynność trwa cały rok. 

Wspólny lepszy świat tworzymy z pojedynczych gestów dobra!

Przypominam, że na blogu są do pobrania świąteczne Skrawki


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Monako, Cannes i Nicea

Okres zimowy nieco przygasza akcję ale nie całkowicie, A dowodem są dzisiejsze zdjęcia. Pierwszy zestaw zdjęć został przesłany przez Posłańca z Monako.  Dwa kolejne punkty na "skrawkowej" mapie to Cannes i Nicea. Posłańcowi dziękuję.  

Brno i Mikulov

 Tak blisko, a jednak dopiero teraz Skrawki dotarty do Czech. Bardzo mnie to cieszy, szczególnie jak patrzę na mapę Skrawków. Pięknie się nam rozrasta. I choć nie jest to głównym celem akcji, cieszy i dodaje zapału na więcej. Tym razem pocztówki z Brna i Mikulova.