Przejdź do głównej zawartości

Skrawkowy kalendarz adwentowy

Dokładnie trzy lata temu pisałam na blogu DeniMix o nietypowym kalendarzu adwentowym. Faktycznie taki był, bo zamiast odbierać prezenty, dawało się je, niekoniecznie bliskim osobom. 

Ponieważ Skrawki mają obecnie odrębny blog, postanowiłam przenieść tu cały wpis i przy okazji zaproponować kolejne wyzwanie. 

Wydawać by się mogło, że skoro dopiero pierwsza połowa listopada, to temat kalendarzy adwentowych jest jeszcze odległy. A  jednak nie. 1 grudnia już całkiem, czas najwyższy o tym  pomyśleć!

Oczekiwanie na miłe rzeczy, bądź chwile, to prawdziwa przyjemność dla każdego. Dotyczy to zarówno dzieci, jak i nas, dorosłych. Przyjęło się, że kalendarze adwentowe skierowane są głównie do dzieci. To najczęściej drobne smakołyki lub małe zabawki. Zdarzają się również bardziej oryginalne, w postaci zadań do wykonania. Ta ostatnia wersja może stanowić też wersję dla dorosłych

Adwentowe kalendarze, pod względem wyglądu zewnętrznego, przyjmują obecnie różne formy. Wewnątrz? A to już zależy od tego, dla kogo jest przeznaczony. W sumie zewnętrzny wygląd nie jest najważniejszy. Istotne jest to, co przyniesie każdy kolejny dzień Adwentu. Dzieci oczywiście cieszą się ze słodyczy, a my dorośli? Pewnie też! Właściwie dlaczego nie sprawić sobie pudełka z 24 czekoladkami? Ja tam bardzo czekoladki lubię.

Zawsze oczekujemy... na kolejny prezent, kolejną czekoladkę, kolejny drobiazg. A  może w tym roku zrobić to nieco inaczej? Zamiast brać, zacząć dawać?

Nietypowy kalendarz adwentowy dla Ciebie

Mam propozycję, z której warto skorzystać. Nie będzie to wiele kosztować, bo dam Ci to w prezencie! Tak, zupełnie za darmo! Jedyny koszt jaki poniesiesz to wydrukowanie jednej strony formatu A4. Nawet jeśli nie masz w domu drukarki, możesz to zrobić w punkcie usługowym, gdzie koszt też jest minimalny. Nie trzeba być bogatym, żeby podzielić się dobrym słowem.


Każdego dnia Adwentu zrób coś dla innych i uwierz mi, to będzie dla Ciebie chwila przyjemności! Mały gest serdeczności, dobre słowo czy zwykłe życzenia świąteczne, na malutkim kartoniku, to radość dla obydwu stron.

Pobierz darmowy kalendarz adwentowy

Przygotowałam Skrawki Serdeczności w wersji świątecznej. Tym razem nie bazowałam na sztuce inspirowanej Zentangle, są to zwykłe, proste rysunki, bardziej przypominające doodle (czytaj bazgrołki). Na każdym Skrawku umieściłam hashtag #skrawkiserdeczności, dzięki któremu odnajdujemy się w internecie.

Na arkuszu znajdziesz 24 Skrawki Serdeczności, czyli dokładnie tyle, ile trwa Adwent. Pobierz plik, wydrukuj (najlepiej na kartce z bloku technicznego), wytnij według zaznaczonych linii. Na odwrotnej stronie napisz coś miłego. Mogą to być bardzo krótkie życzenia świąteczne, albo jeden z przykładowych tekstów:

Dobrego dnia!

Moc serdeczności dla Ciebie!

Wyglądasz świetnie!

Wszystkiego dobrego!

Jesteś super!

Lubię Cię!

Dzisiaj wszystko Ci się uda!

Ktoś Cię kocha!

Pliki do pobrania: obraz PNG, format PDF

Adwentowe wyzwanie

Każdego dnia, począwszy od 1 grudnia, weź jeden Skrawek Serdeczności i podaruj go drugiej osobie. To może być ktoś z rodziny, przyjaciel, sąsiadka czy współpracownik. Jeszcze lepiej, kiedy podarujesz go całkiem obcej osobie, na przykład podczas przedświątecznych zakupów. Koniecznie obserwuj reakcję!

Gdyby nie udało Ci się wręczyć skrawka któregoś dnia, nic nie szkodzi. W kolejnym dniu podarujesz dwa. A jeśli nawet zostaną Ci kartoniki, zawsze możesz dorzucić je w Wigilię do świątecznych prezentów. Między innym z tych powodów nie umieszczałam obok rysunków kolejnych liczb. Nie chcę utrudniać Ci tego świątecznego wyzwania.

Jestem bardzo ciekawa czy któryś z czytelników bloga, bądź sympatyków akcji Skrawki Serdeczności, podejmie się wyzwania? Koniecznie dajcie znać w komentarzu!

Podziel się serdecznością, podaruj komuś niezwykły prezent! Podaj dalej!

A jeśli szukasz innych świątecznych (nie tylko) grafik, może zainteresuje Cię Cafe Box? Sprawdź szczegóły. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Monako, Cannes i Nicea

Okres zimowy nieco przygasza akcję ale nie całkowicie, A dowodem są dzisiejsze zdjęcia. Pierwszy zestaw zdjęć został przesłany przez Posłańca z Monako.  Dwa kolejne punkty na "skrawkowej" mapie to Cannes i Nicea. Posłańcowi dziękuję.  

Brno i Mikulov

 Tak blisko, a jednak dopiero teraz Skrawki dotarty do Czech. Bardzo mnie to cieszy, szczególnie jak patrzę na mapę Skrawków. Pięknie się nam rozrasta. I choć nie jest to głównym celem akcji, cieszy i dodaje zapału na więcej. Tym razem pocztówki z Brna i Mikulova. 

Światowy Dzień Dobroczynności - #GivingTuesday

 Dzisiaj 29 listopada to Światowy Dzień Dobroczynności. Przyznaję się szczerze i ze wstydem, że nie wiedziałam o tym. Jednak jakaś dobra duszyczka podesłała mi maila z informacją. W pierwszym momencie pomyślałam, że to spam i już chciałam wywalić do kosza. Jednak w ostatniej chwili powstrzymałam się i przeczytałam dokładniej.  GivingTuesday (Dobroczynny Wtorek) to inicjatywa zapoczątkowana jako eksperyment społeczny w 2012 roku w Nowym Jorku. Po 2 dniach wyprzedaży – #BlackFriday i #CyberMonday – robimy zwrot i zamiast wydawać – zaczynamy dawać. Dzielimy się tym co mamy – przekazujemy ubrania, wspieramy zbiórki żywności, poświęcamy swój czas na pomoc, wpłacamy darowizny albo też dzielimy się w internecie dobrymi inicjatywami i robimy dobry „hałas”. Szczegóły znajdziesz na stronie  Giving Tuesday Pl Akcja Skrawki Serdeczności idealnie wpasowuje się w ten trend społeczny. Bo czy dobre słowo, szczery uśmiech, to nie są ważne "towary" w naszym życiu? Ważne i to jeszcze jak!  Cies